"Hubnoucí" blogy

22. březen 2010 | 20.15 |

Na netu jsou tisíce blogů, jejichž majitelky (či majitelé) se snaží hubnout. Poslední dny se k nim celkem hodně dostávám a občas mi fakt zůstává rozum stát nad tím, co autorky/autoři píšou. A tak jsem se rozhodla, že sem hodím pár tipů ohledně hubnutí, které jsem získala z vlastních zkušeností. Jen pro informaci - před třemi lety jsem si řekla, že takhle už to s mým žraním prostě nejde a zhubla jsem (cca za necelý rok) 12 kg. Od té doby si váhu v pohodě držím. A to bez jakýchkoliv drastických diet a téměř bez jakéhokoli pohybu (tím bych se teda chlubit neměla :D ). Ale už k věci:

Pravidlo číslo jedna = počítání kalorií. Bez toho bych dneska měla aspon 100kg. Počítání kalorií je základ a není v tom žádná věda, jak by se na první pohled mohlo zdát. Prvních pár dní či týdnů je lepší si čísla psát a průběžně sčítat, aby nedocházelo k nepřesnostem. Pak se to ale člověku dostane "do krve" a aniž by chtěl, vybavují se mu kalorie automaticky, bez sepisování či hledání, kolik že ten rohlík vlastně má kcal.

Pravidlo číslo dvě = stanovit si limit kalorií. Na to jen nejlepší prostá věc - jeden den jíst naprosto "normálně", tedy tak, jak jíte (nebo jste jedli) když ještě nehubnete. U mě to bylo tak, že jsem zjistila, že běžně jím tak 1600-1700 kcal a při nich přibírám na váze. Takže jsem to zredukovala na 1200-1300 kcal. To se dá zvládat v pohodě. Hlavně neberte doslova ty kecy na potravinách, že žena má sníst denně 2000 kcal. To já sežrat, tak mi je blbě jak blázen a do týdne bych měla o 5kg víc. Nebo naopak míň, protože by mi bylo tak blbě, že bych zvracela :D Měli byste se prostě řídit sami sebou. Někomu třeba bude stačit ty 2000, co vy víte :)

Pravidlo číslo tři = neomezovat se ve výběru potravin. Protože pokud si řeknete "měsíc si nedám ani čtvereček čokolády, žádnou sušenku ani brambůrky, nic smaženého atd.", ale při tom čokoláda patří mezi vaše oblíbené jídlo, tak hubnutí po pár dnech (a to ještě v lepších případech) necháte plavat. Já naprosto běžně jedla (a jím pořád) čokolády, koláče, nanuky atd. Proč ne. Pokud splníte pravidlo č.2, tak nevidím jediný důvod, proč nejíst to, co vám chutná ;)

Další pravidla už záleží na každé osobě jednotlivě, protože každé tělo funguje trochu jinak a každý má trochu jiný životní styl. Hlavně se do ničeho nenuťte. Když na blozích čtu, jak někdo za den sní pár kousků zeleniny a polívku, hodinu sportuje a pak napíše "jsem prase, já vím, málo jsem se hýbala a hrozně žrala", tak to je fakt cesta k vlastní záhubě - buď získáte k jídlu odpor, nebo z vás brzo bude anorektička, nebo vás to prostě po pár dnech přestane bavit.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 1 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: "Hubnoucí" blogy ivaankaa 09. 04. 2010 - 20:42