MK by VZP

25. únor 2010 | 19.22 |

Pro ty, co nevědí, co Mořský koník je, tak se můžete podívat na http://www.vzp.cz/cms/morsky-konik/ . Stručně řečeno je to pobyt v Řecku, Chorvatsku nebo Černé hoře (destinace se čas od času změní) pořádaný pojišťovnou VZP.

Logo MK

Když jsem na MK jezdila, tak jsem o tom vždycky zkoušla hledat na netu nějaké postřehy, zážitky, tipy a podobně, ale celkem neúspěšně. Všichni měli tak maximálně zkopírované základní info z oficiálního webu VZP a to je tak všechno. Dneska už je asi situace lepší, ale třeba vám něco z následujícího textu pomůže. A vy starší si možná připomenete staré časy ;)

Můj MK:

- Řecko 2003    Poprvé jsem se účastnila roku 2003, to mi bylo 14. To myslím bylo ve hře Chorvatsko (místo Černé hory), ale já si radši vybrala Řecko. Z tohohle roku si už moc detailů nepamatuju, ale byl to můj první pobyt u moře, první let letadlem a první "delší” pobyt mimo domov (dnes už mi to zas tak dlouhé nepřijde :D ) v životě. Na výlety (to ještě bylo omezené, že se mohlo jet maximálně na dva) jsem jela do Vergin (hrobky, např. Filipa II. a vykopávky) a na Meteory (odkud si pamatuju dvě věci - že mně bylo blbě z autobusu (a to mi normálně nikdy nebývá, ale hold je tam trochu šílená cesta) a že nám někdo jaksi pozapomněl říct, že musíme mít dlouhé kalhoty kvůli vstupu do kláštěrů a většina jsme měli jen kraťasy, tak jsme to řešili různými plážovými šátky). Naše skupina nebyla ubytovaná přímo v hotelu, ale v bungalovech. A vedoucí nám tvrdili, že je to netypická situace, že se to normálně nedělá...

- Řecko 2004     V roce 2004 jsem jela zase do Řecka, a opět nás ubytovali v bugalovech :) (hodně velká náhoda,co?) Teda nestěžuju si, bungalovy byly mnohem lepší než ten hotel (což sem zjistila o dva roky později). Podle mě byl tenhle Koník nejvydařenější, byla tam nejlepší parta a největší zábava. Akorát vím, že mě mrzelo, že jsem tam byla zrovna v srpnu - to totiž byla olympiáda v Athénách a tímpádem se zrušil výlet do tohohle města. Místo toho jsem jela do Waterlandu (takový klasický evropský /ne ty české napodobeniny/akvapark) a do Delf (věštírna, typické řecké vykopávky).

- Černá Hora 2005     Další rok jsem změnila místo a vyrazila do Černé hory. No... znám dost lidí, kterým se tam líbilo víc než v Řecku, ale mně osobně to jako nic extra nepřišlo.

.. Pro ty, co mají rádi přírodu a klid, je to ale ideální :) Taky je to z pláže zpátky na hotel trochu do kopce a do schodů, což se mně taky moc nelíbilo :-D Zato moře je asi čistší než v Řecku. Jo a neodmyslitelnou součástí hotelu je výhled z balkónu a želvy žijící volně v přírodě. Díky výletům jsem si zajela do Dubrovníku (který samozřejmě není v ČH, ale v Chorvatsku; hezký zájezd, pěkná procházka po městě a hradbách), Budvy + na ostrov Sv. Stefana (kde sem si sáhla na cvičeného hada a potom jsme se s jednou holkou ztratily a přišly k autobudu o půl hoďky dýl) a do Kotoru (taková pohodová vyjížďka za historií a nákupy). Jinak v ČH to byla dost buzerace, chytli jsme naprosto hroznýho hlavního vedoucího, který nepovoloval nic a zakazoval všechno, vzhledem a postavou vypadal jak Paroubek a k tomu nosil úzký pidiplavečky. No humus :D Dala bych sem fotku, ale nejsem si jistá, jestli se to může, tak radši ne. Na stejným turnusu byl taky Štěpán Fadrný (a v roce 2006 opět stejný turnus), kterému se za pár let poté podařilo vyhrát Hvězdnou pěchotu v Superstar - byli jsme asi testovací publikum :) Pro ukázku pokud si nepamatujete: http://www.youtube.com/watch?v=_eFvKCWLqyE

- Řecko 2006    No a následuje můj poslední MK - 2006. A protože jsem věděla, že je to naposled, co se můžu MK zúčastnit, tak jsem se rozhodla, že se chci ještě jednou podívat do Řecka. Konečně jsem se podívala do Athén (vedoucí a doktoři vás od toho budou odrazovat jak můžou, ale nedejte se :) naštěstí zrovna bylo celkem chladno a chvílemi i poprchávalo, ale i kdyby byl hic, tak se to těch pár hodin vydržet určitě dá; navštívíte hlavně Akropoli, ale i muzeum, centrum města (ještě bych asi někde našla slevu do jedné kavárny, jestli tam někdo jedete, tak dejte vědět a já vám ji dám :D ) , olympijský stadion, metro, střádání stráží u parlamentu a tak). Cestou zpátky je zastávka u Thermopyl. Kromě Athén jsem ještě byla na Skiathosu (ostrov s krásnou pláží a super obchody, ale celkem dost dlouhá cesta lodí i busem, znova bych už asi nejela; btw. natáčela se tu část filmu Mamma Mia a občas je prý cestou vidět z lodě delfíny, ale nám se to nepoštěstilo). A jak jsem psala už dřív, poprvé nás dali rovnou do hotelu - nic moc; navíc jsme byli v nejvyšším patře a výtahy jsou samozřejmě zakázaný (můžou s nima jen nemocní nebo vedoucí). A okolo druhého patra mají schody různou výšku - vím to, protože jsem si na nich vymkla kotník...

Obecné věci:

Pokud se někdy dostanete na marodku (i s tou mám zkušenosti, i když oproti pár nešťastníkům úplně malé - strávila jsem na ní jedno odpoledne v ČH a jedno v Řecku), tak se přichystejte na nekončící nudu - už po těch pár hodinách jsem měla pocit, že se tam z toho zbláznim. Ale lékařská péče je celkem dobrá, dokonce dodnes používám pár věcí (např. jedny super kapky na alergii), které mi tam doporučili a doktoři v ČR je skoro neznali... A pokud to není fakt nutné, tak vás tam nedrží, jen chodíte pár dní na kontroly (podle potřeby, klidně i víckrát denně). Takže don´t worry :)

Když už jsme u těch lékařů... Druhý den po příjezdu vás všechny naženou na prohlídku, kde vás zváží (to mi nejdřív přišlo jako dost velký nesmysl, ale pak jsem to celkem ocenila, protože jsem věděla, kolik jsem zhubla/přibrala), poslechnou, podívají se do krku a zeptají se s čím jste sem přijeli (alergie/astma/ekzém atd.) a jaké léky berete. Nuda, ale zabere to celkem dost času. A na konci pobytu vás čeká prohlídka výstupní (opět vážení, zeptají se, jestli se něco zlepšilo nebo zhoršilo).

Co se týče peněz, tak fakt nedokážu říct, kolik doporučuju si vzít. Už si to moc nepamatuju a i kdybych o tom měla přehled, tak za těch pár let se ceny určitě dost změnily. Ale stopro si vezměte o dost víc, než kolik doporučuje pojišťovna, minimálně dvojnásobně. Já jsem teda byla vždycky vybavená hodně penězi - pro případ nouze. Takže jsem tak polovinu nebo dvě třetiny (právě ty "nouzové” finance) měla dané u vedoucí v trezoru a zbytek (na utrácení) jsem měla poschovávaný na pokoji. Nikdy mi nikdo nic neukradl a vybírát si každých pár dní od vedoucí peníze mi přišlo 1) nedůstojné a 2) ztráta času (jen počkejte, až na vás bude koukat 11 naštvaných holek, které už se vidí v obchodech a vy je zdržujete lovením peněz v obálce :D /btw. já byla vždycky mezi těmi jedenácti/).

Denní program:

cca 7:30 rozcvička (skupina se sejde, jde si třeba zaběhat, zacvičit, zaplavat... záleží hlavně na tom, jak je aktivní vedoucí - někdo vás bude honit pět koleček běhu kolem hotelu, s někym si v klídku zajdete na pláž a projdete se; když se sejde někdo, kdo předcvičuje třeba aerobik, tak je možné i to; v neděli rozcvička není)

cca 8:00 snídaně (zhruba na půl hoďky, každý den je něco jako houska a pak se střídá sýr, šunka, marmeláda, vajíčko...; potom taky občas bábovka apod.; k pití kafe /ale jen pro starší/, čaj, občas kakao; s sebou jako sváču si můžete vzít nějaké ovoce)

dopoledne až do oběda do 12ti pláž (nevím co dodat, prostě moře, pláž, opalování, koupání, klábosení... ale taky povinné sportovní soutěže - volejbal, basket, pinec, fotbal, vybika atd - což mi přijde dost trapný, dřív to totiž povinné nebylo, to až posledních pár let, zavedla bych to třeba tak, že se skupina musí za pobyt zúčastnit 2-3 soutěží, ale takhle je to dost buzerace, hlavně pokud lidi ve skupině nejsou zrovna sportovní typy nebo je někdo nemocný nebo zraněný a nemůže hrát; taky se občas v Řecku chodilo do plaveckého areálu /ale skupiny, ve kterých jsem byla já, tak nikdy nešli :D /, to ale teď už nejde, že; jednou za pobyt se taky pořádá soutěž ve stavění v písku)

cca 12:15 oběd (dopředu se vybírají jídla ze dvou možností; v obou zemích byla typická jídla jako rýže/hranolky/brambody/testoviny s masem apod., ale v Řecku jsem se pořád ládovala mukasou, tzatziki, pistaciem /= musaka, ale místo brambor jsou těstoviny/ a tak a v Černé Hoře vařili fakt výýýborně, hlavně dezerty byly fakt super, i když někdy doslova plavaly ve sladké cukrové "omáčce” :D ; dávají i polívky, ale ty jsem já téměř nejedla, takže k tomu vám nic neřeknu;;;;;; mimochodem - v ČH chyběla hotelu dost základní věc - kiosek. V Řecku si na nás vydělali pěkný majland, protože 3/4 lidí se nahnalo po obědě koupit si nanuk, pití a každých pár dní sušenky a brambůrky)

do 15:00 volno (no volno... zkrátka musíte být zavření na pokojích :) ale je to chvilka pro čtení, psaní smsek :D , přeprání oblečení, uklizení pokoje, spaní atd; pokud jsou velká vedra, tak se občas polední polno protáhne i do 16:00; pro menší děti fine odpočinek, ale v 17ti vás to "trochu” otravuje, je to zabitý čas; navíc když jste na pokoji tři a jeden chce spát a ostatní dva chtěj něco řešit nebo hrát, tak to taky není sranda; a pozor - nemůže se chodit na chodbu, být v jiných pokojích, než je ten váš apod., chodí i hlídky a kontrolují to)

15:00 - 17:30 pláž (stejný program jako dopoledne; samozřejmě zase záleží na vedoucím, někdo odchází už v 17:00 i dřív, někdo klidně o hoďku dýl)

cca 18:15 večeře

večerní program do 21:30 (diskotéky, kina, procházky, město, hraní her, specialitky jako miss nebo superstar atd)

22:00 večerka (stejný problém, jako u poledního klidu - mělo by to být nějak rozdělené na starší a mladší, ono vyhnat 17tileté o půl desáté z "diskotéky” není moc normální; a chtít po nich, aby v deset spali, už vůbec ne)

No teda teď jak jsem to psala, tak si řikám, že nevim nevim jestli (kdybych ještě mohla) bych do toho šla znova. Teda samozřejmě coby "pacient”... Já, která nevstanu přív než v 9 (a to je ještě fakt brzo) a chodím spát NEJDŘÍV před půlnocí...? Upřímně myslím, že bych to asi (určitě) fakt nezvládala :) Ale tím vás vůbec nechci odradit, je jasný, že na základkách a středních je to něco jiného, to jste (a já samozřejmě byla taky) na vstávání zvyklí...

Takhle se ten program zdá jako úplná pohodička. Ale zas taková prča to není. A to jsem byla fakt celkem hodný "dítě”, pro takové ty akční lidi, co chodí každý den na diskotéky nebo zkrátka jen nevydrží pár minut sedět na jednom místě, to musí být utpení. Shrnula bych to asi takhle: první týden jste nadšení a plní chutě se opalovat, koupat v moři, potápět se, poznávat nové lidi, blbnout atd., druhý týden už dáváte přednost výletům a máte pár lidí, které vás štvou (pokud s nimi jste na pokoji, tak hodně štětí, taky jsem to zažila, ve třech případech ze čtyř :D - pro představu: první rok byly moje spolubydlící dvě kámošky, které jen neustále někoho pomlouvaly a o ničem jiném se neuměly bavi, druhý rok jsme byly opět na pokoji tři, s jednou jsem našla "spojenectví" a vytáčela nás ta třetí, protože se k nám chovala jako maminka ke svým dceruškám, a poslední rok holka, co vstávala brzo ráno před budíčkem, aby si mohla ještě sama zacvičit na pokoji a hrozně se divila, že mě to budí), ale ještě jste v pohodě; a na začátku třetího týdne už si myslíte, že vám z toho stereotypu hrábne a spřádáte plány, co hned po příjezdu domů podniknete :D

Tak jsem si právě (díky motivaci od Akky) otevřela svý starý zápisky a docela jsem se nad nima pobavila :D Např. jsem si z mého 2. MK připomněla jednu maxinesympatickou holku s vedlejší skupiny, která se porvala (doslova) s holkou z naší skupiny, udělala i další průšvihy a musela zaplatit celý příspěvek od VZP :D Z tohohle roku mám poznámek nejvíc, bohužel jsou ale takový nepublikovatelný. K 3. MK jich mám neopak děsně málo, např. jen "Nikdy to nebyla taková nuda jako letos” a to, že většina číšníků byli dvojnící známých osobností (Hezucký, Bloom a spousta dalších, ale už si nepamatuju jména). Jediná (zato dost významná) přínostá záležitost byla Akka (”Přijde mi, jako by byla moje ségra, jsme stejně naladěný, hecujem se - někdy až moc :D a máme stejnej styl tlemení se.”). Na poslední (4.) MK se mi VŮBEC VŮBEC VŮBEC nechtělo, ještě dva dny před odletem jsem si byla jistá, že tam nepojedu. A kdybych nebyla domluvená s Akkou a nebyly bychom ve stejný skupině, tak si myslim, že bych fakt nejela.

Možná se vám zdá, že tady píšu až moc negativních věcí. To je ale z jednoduchého důvodu - je lepší o nich vědět, nebo aspoň já bych před prvním MK takovéhle věci chtěla vědět. Bohužel jsem tam jela s tím, že je to nějaký pobyt u moře v Řecku trvající tři týdny. Což není zrovna moc informací, že :D

Co (ne)vzít s sebou...?  Pojišťovna dává k různým pokynům i seznam věcí, které byste měli na MK mít. Vůbec je ale neberte doslova, pár věcí ze seznamu je zbytečných a hlavně dost věcí chybí. Např. neberte teplákovou soupravu ani pláštěnku; bunda je taky celkem zbytečná, místo ní normální mikinu. Ale naopak nezapomeňte na baterku (jako fakt, v 10 večer musí být zhasnuto), sušenky + bombony nebo prostě něco na zub, tang (věřte mi, že po pár dnech pití jejich "šťávy” = obarvené vody, si stejně začnete pití kupovat a tang vás vyjde mnohem levněji), knížky, časopisy, mp3 (každý rok se ve skupině našel i někdo, kdo měl s sebou kazeťák a cédéčka), víc letních bot, náplastě, tak tři osušky na pláž (myslím, že "1-2″, jak píše VZP, je fakt málo - jste tam každý den takových 5-6 hodin), tašku na věci na pláž. No a potom samozřejmě věci, které používáte každý den, na ty nezapomínejte, protože tam vám jejich nepřítomnost bude připadat milionkrát horší, než kdybyste je neměli v ČR :)

Pro víc info o čemkoli pište do komentářů

Zpět na hlavní stranu blogu