Kalifornie (a zastávka v NYC)

21. říjen 2015 | 18.34 |

Slíbené pokračování článku...

LET č. 1

IMG_20150824_115713P8243182

Vzhledem k tomu, že jsme nechtěly letět v kuse až na západ, rozhodly jsme se udělat si první zastávku v NYC. Let trval tradičně před 8,5h, ale k tomu hodina čekání na povolení ke startu. Narozdíl od minulých letů jsem nesledovala žádné filmy, jelikož jsem našla novou funkci - detailní informace o letu. Celých devět hodin jsem sledovala je, do toho si dala pivečko, a při příletu jsem si říkala, že bych si klidně ještě pár hodin poseděla .P8253218

NYC

P8253203Okoukly jsme stará známá místa v NY (staré články tady a tady) , a objevily dvě nová. Jedno bylo nové pro nás - St Paul's Cathedral - a druhé před čtyřmi lety bylo pouhým staveništěm. Řeč je o (částečně) dokončeném Grand Zero. Pro mě osobně to ale bylo dost zklamání, nelíbilo se mi to ani trochu.

LET č. 2

IMG_20150827_165428Za pár dní jsme se tedy vydaly na západ. Let trval pět hodin (ano, pak si něco říkejte o "typické Americe" nebo "typickém Američanovi", když jsou mezi nimi takovéto vzdálenosti - nebo i větší), koukala jsem na The Big Bang Theory a proště si jen užívala. Atmosféra byla výborná, jak to ostatně na amerických vnitrostátních letech bývá. Všichni na mobilech, s jídlem v krabičkách, všichni v pohodě. Strašně rychle to uteklo, vůbec se mi nechtělo ven.

DOWNTOWN LA, BEVERLY HILLS

P8293350Prvních pár nocí jsme byly v downtownu LA. Bohužel ale downtown vlastně není downtown. Je tam pár mrakodrapů bez jakékoli atmosféry, a jak jsem se později dočetla v průvodcích, "downtown průměrný obyvatel LA navštíví tak dvakrát do roka". Ono vlastně ani LA jako takové neexistuje. Je to vlastně jeden obrovský "okres" či "kraj", který se skládá ze spousty "menších" autonomních částí.

Navštívily jsme Beverly Hills se slavou Rodeo Drive (foto).

Každý kdo viděl třeba Pretty Woman, asi ví, o co se jedná. Je to taková losangelská Pařížská. Beverly Hills nás ale nijak extrémně nezaujalo. Bez nadsázky můžu říct, že v ČR máme mnohem hezčích bohatších oblastí. A ne, dům č. 902 10 jsme neviděly .

HOLLYWOOD - Walk of Fame

Tady jsme byly několikrát, jelikož dokud jsme si nepůjčily auto, tak to bylo jedno z mála míst, kam se dalo dojet metrem. Když jsme tam byly poprvé ve dne, tak nastalo dost zklamání. Walk of Fame je totiž bez nadsázky úplně normální ulice s hvězdami na chodníku. Nic víc. Co mě teda dostalo, je fotka vlevo. To totiž vystihuje LA úplně úžasně - na jedné straně lesk, o metr dál špína. Naopak večerní atmosféra se mi líbila. Je ale dobré se pohybovat jen na pár metrech, kde je "centrum" této ulice. Své hvězdy tam mají i postavičky jako Shrek, Medvídek Pú, Mickey Mouse apod. Mimochodem, pokud chce celebrita svou hvězdu, musí za ni (a za ceremoniál) zaplatit slušnou pálku, v řádu statisícových čísel.

MALIBU

Malibu je taková vesnička, kde je jedno venkovní obchodní centrum (něco jako Štěrboholy ). Byla to jediná chvíle, kdy bylo zataženo a my se nepekly. Pláže tu jsou zaměřené spíš na surfaře a jsou dost úzké. Pořád nám vrtalo hlavou, kde jsou všechny ty pověstné domy celebrit. Pak jsem googlovala a zjistila, že většina z nich je na útesech, od kterých není přímý přístup na pláž (většinou proto, že tam žádná není, jen hned oceán). Nicméně několik rezidencí bylo za velkou dlouhou zdí. Na soukromí super. A troufám si tvrdit, že fotky odtud se celkem povedly.

SANTA MONICA

Tady jsme strávily nejvíc času, jelikož to bylo nejbezpečnější a "nejcivilovanější" místo, které jsme objevily (i tak jsme se ale hezky nechtěně nadýchaly trávy a sdílely prostor s bezdomovci). Šíleně široké pláže, Pacifik a pobřežní hlídka (mimochodem, ta se tu skutečně natáčela). Viděly jsme několik zásahů záchranářů, jelikož vlny tu jsou opravdu nebezpěčné. Je tu také typické molo s horskou dráhou, ruským kolem a spoustou menších aktrakcí. A taky konec slavné Route 66. Co jsem zapomněla napsat k minulému článku: všichni Hispánci (to znamená většina pláže) se koupali oblečení. To mě teda dost zaujalo, přišlo mi to dost nechutné (být třeba hodinu v chladné vodě nasáklá solí a pískem v kraťasech a triku... ehm...).

P8303493P9033721  P9073875

LONG BEACH

Na Long Beach jsme si jen udělaly výlet, ale vydržela bych tu déle. Moc se mi tam líbilo, všechno bylo krásně upravené a všude čisťoučko. V moři jsme dokonce viděly plavat tuleně, to bylo super. Připomínalo mi to tam takové anglické rybářské městečko (jen s palmami).

P9053790  P9053796

GRIFFITH PARK AND OBSERVATORY

Park se nachází v LA, ale zároveň už vlastně v horách. Je z něho výhled na nápis "Hollywood" (který je mimochodem 24/7 střežen kamerami a nemůže se k němu) a na město. Tady se mi taky moc líbilo.

WARNER BROS STUDIOS

Sem se mi vůbec nechtělo, a nakonec to byl nejlepší zážitek z celé cesty, který bych si hned s radostí zopakovala. Jde o filmová studia, ve kterých se natáčí spousta filmů a hlavně ty nej seriály (aspoň pro mě) - Gilmorova děvčata, Přátelé, Dva a půl chlapa, Teorie velkého třesku atd. Navštívili jsme stage The Big Bang Theory, a to zrovna v natáčecím dnu. Jak je známo, televize zvětšuje, a o bytečku Sheldona a Penny to platí taky. Bohužel to bylo jediné místo, kde bylo zakázáno fotit . Bylo ale super vidět, kde a jak to všechno funguje. Taky jsme prošli obrovské budovy s kulisami a různými serepetičkami, a taky místo, kde se natáčejí venkovní scény většiny filmů i seriálů. Zleva: univerzální městečko (ano, i gilmorovské Stars Hollow), univerzální náměstí (třeba to ze Stars Hollow), univerzální scéna z Chicaga.

P9013630P9013631P9013656

___________________________________

A teď věci obecnějšího rázu:

ŘÍZENÍ

To jsem chválila už v minulém článku. Bylo to prostě žúžo. To bych si hned zopakovala. I teď, po víc než měsíci, mi všechny silnice v ČR přijdou jako příjezdové vesnické silničky, a auta jako pro pidilidi. A na těchto silnicích jsem řídila :

P9013615 P8303441

HALLOWEEN A VÁNOCE

Asi se zdá, že jsem se zbláznila, jelikož jsem v USA byla v srpnu a v září, ale není to tak. Halloweenských věcí jsemP8263225 teda moc neviděla, ale několik obchodů plných vánočních výzdob ano. V NY i v LA. Takže Orchidejko, to by asi bylo něco pro tebe .

...

LET č. 3

Čekal nás zatím nejdelší let v životě, a to z LA do Paříže. S A380, tedy největším dopravním letadlem, jaké bylo kdy postaveno, a jakým se můžete proletět. Létá ale jen z několika měst po celém světě, proto jsme toho musely využít. Kdo ví, jestli se nám taková možnost ještě někdy naskytne. Air France příjemně překvapili se službami a jídlem (vlastně švédské stoly po celou dobu letu), ale zklamali výběrem filmů a technikou. Tu má zase vymakanější Delta. Možná si říkáte, proč jsme nechtěly letět z Evropy rovnou do LA, ale zpátky nám to nevadilo. Důvod je prostý - čas. Když letíte od nás na západ, let trvá znatelně dýl, než naopak. Když jde o tříhodinový let, tak rozdíl samozřejmě nepocítíte. Ale na desetihodinovém už ano, a to dost.

Takže LA-Paříž trvalo pouze 10,5 hodiny a uteklo to jako blázen. Letěli jsme z terminálu, kde byly samé A380 do Evropy, takže to byl super pohled. Co mě ale překvapilo, že i tento stroj velký jako kráva, až pro 800 cestujících, byl prakticky vyprodaný už pět týdnů dopředu. Museli jsme si připlatit pár stovek navíc, abychom vůbec seděly vedle sebe, a ne každá na opačné straně letadla v prostřed na čtyřsedačce.

IMG_20150908_142130P9093908

LET č. 4

Sice mám ve svém 101/1001 za úkol se podívat do Paříže, ale tohle jako jeho splnění samozřejmě nepočítám . Poslední let už trval jenom hodinku, a mně došlo, jaká je Evropa díra, a jak moc ji mám ráda.

A na závěr trocha matematiky. V LA je o devět hodin méně než tady (takže si dovedete představit, jak jsem následující týden v ČR vypadala - jako chodící zombie, usínala jsem k ránu, jedla jsem mezi druhou a čtvrtou ráno apod.). Na letenkách jsme měly následující údaj: LAX - PRG 23h 55min. To zní hrůzostrašně, že? Ale skutečnost byla taková, že nám vše od nasednutí do letadla v LAX a vystoupení v PRG trvalo jen necelých 15 hodin . Nastupovaly jsme do letadla kolem 16:00 v LA, a před 16:00 jsme taky vystoupily v Praze .

DOMA

IMG_20150909_154803Přivítalo nás chladné počasí a déšť, což bylo po takových hicech úplná nádhera. Kufry se nám neztratily, ale opět nám je Amričani násilím otevřeli IMG_20150912_211109(rozštípli zámky) a prošacovali. Narozdíl od minula se ale tentokrát aspoň obtěžovali v kufrech nechat zprávu. Zamířily jsme do nového přestěhovaného bytu, a tam na mě čekalo překvapení.

SHRNUTÍ

Už jsem to trochu zmínila v předchozím článku - z pohodlí domova jsem ráda, že jsem jela, protože cestování člověka vždycky nějak obohatí a především mu dá nadhled. Zavedla bych nějakou povinnou kvótu, že jednou za určitou dobu musí člověk někam mezi lidi, které nezná (to znamená ne s partou Čechů do Chorvatska). Věřte mi, že by hned ubylo nenávisti, emigrační "krize" a podobných nesmyslů.

Na druhou stranu ale vím, že LA a okolí mě znova lákat nebude. Je to moc vzdálené mojí mentalitě, jsou tam na mě moc horka a příšené jídlo . Rozhodně chci ale USA prozkoumávat dál. Ještě mám před sebou celých 43 "amerických světů".

Zpět na hlavní stranu blogu